I en trasig bĂ„t

Jag vill ju sÄ vÀldigt gÀrna lÀsa klart gymnasiet i vÄr. Den hÀr terminen har jag varit för dÄlig, men vad Àr det jag behöver förbÀttra för att öka chanserna att kunna plugga i vÄr? Det funderar jag pÄ och det hÀr kom jag fram till:

  • Minska smĂ€rtorna, bĂ„de intensiteten och tiden
  • Sova bĂ€ttre (har bland annat att göra med det ovan)
  • Bli starkare -fysiskt (gĂ„r pĂ„ sjukgymnastik sĂ„ dĂ€r förbĂ€ttras det)
  • Inte fĂ„ depressioner (svĂ„rt att helt undvika nĂ€r man Ă€r bipolĂ€r, men man kan göra saker för att förhindra)

Jag ska ha ett liv. Utbildning, jobb. Jag vill. Det kÀnns som att jag har fastnat i ingenstans, livet Àr satt pÄ paus. Det handlar om att överleva. Jag vill ha mer Àn sÄhÀr. Livet ska inte kretsa kring att överleva för stunden, laga hÄl i bÄten med hjÀlp av stickers. Nya lÀckor hela tiden.

Jag drömmer Ă€ven om andra saker. Det Ă€r vĂ€ldigt typiska saker… 🙂 Resa, ha en partner. Egentligen spelar det ingen roll vart resan gĂ„r, bara det Ă€r lĂ€ngre bort Ă€n Norden. Australien Ă€r vĂ€l lagom lĂ„ngt bort?

sea

 

Skriv din kommentar hÀr