Infekterad

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev, igen. Dagarna gĂ„r sĂ„ himla fort, ibland kĂ€nns de som en revy som spelas upp inför mina ögon, jag kan bara försöka hĂ€nga med men manuset, mĂ„len, de Ă€ndrar hela tiden kurs. Det hĂ€r sitter jag i tvĂ€ttstugan och skriver, jag blir lugn av tvĂ€ttmaskinsljud och doften av ren tvĂ€tt, haha. Skumt? 😛

Traumabehandlingen tar extremt mycket pÄ mig, det Àr, ursÀkta, pisshelveteskitjobbigt. Det gÄr trögt, det Àr plÄgsamt, alla dessa försvar, dissociationer, flykter. Vi har till och med talat om att pausa sjÀlva traumabehandlingen, men fortsÀtta trÀffas ÀndÄ och jobba med annat, för jag Àr sÄ fysiskt nedgÄngen att E tror att jag inte kommer att orka, och jag behöver energi över för att lÀka kroppen ocksÄ. Jag vill helst fortsÀtta, sÄ vi ska prova tre veckor till. Om jag har gÄtt ner i vikt vid nÀsta vÀgning blir det definitivt paus i traumabeh.

Sedan sist har jag hĂ€ngt en hel del pĂ„ vĂ„rdcentralen ocksĂ„ (alla coola kidz hĂ€nger ju pĂ„ VC…skĂ€mt Ă„sido……) 😉 Min gastrostomi Ă€r det en massa plĂ„gor med och jag tycker inte att jag fĂ„r nĂ„gon hjĂ€lp med det. Iaf gĂ„r jag nu pĂ„ Ă€nnu en antibiotikakur för en njurinfektion, sedan har de fĂ„tt lĂ€gga till tabletter mot svampinfektion för jag Ă€r
som en jÀvla odlingsplatta för mikroorganismer. Nedsatt immunförsvar pga medicinering-antibiotika dödar bakterier men fÄr Àven dÄliga sorter att vÀxa sig starka-svampinfektioner-viktnedgÄng-nedsatt motstÄndskraft-fler infektioner = recept pÄ mÀnsklig odlingsplatta!

Jag har en del lÀka/vÄrdmöten framöver sÄ jag hoppas att vi kan klura ut nÄgon smart lösning, för det kÀnns inte som att jag lever utan bara uthÀrdar livet.

NĂ„got positivt tillslut: fick C i betyg pĂ„ religionsprovet!! 😀 Komvux betyder himla mycket för mig, det Ă€r en liten stunds andningspaus frĂ„n all sjukvĂ„rd. Men det blir ju mycket vĂ„rd i bloggen eftersom att vĂ€ldigt mycket av min tid Ă€gnas Ă„t det.  
Testat ny nÀringsdryck, den var god! Moccasmak. Jag har testat banansmaken ocksÄ men den var hemsk!

 Har jag en bra magdag brukar jag Ă€ta Bounce ball till em mellis. PĂ„ förmiddagsmellis tar jag nĂ€ringsdryck. 

Skriv din kommentar hÀr