Små steg på vägen

Inatt fick jag sova utan att vakna av mardrömmar -tack, det behövdes! Igår var en lång dag, men ok. Det gick bra på mötet på gastromottagningen. Mående, vikt, sondningen, allt gicks igenom. Läkare och dietist var väl inte så imponerade över min viktuppgång, de hade hoppats på mer. Men det är ju iaf bättre än ingenting upp eller minus på vågen.

Prat om mat… får så smått börja äta igen efter så många veckor med enbart sond. Blandade känslor inför detta. Jag har fått en lista på förslag på mat som går bra att äta, och sådant jag bör undvika och så får vi testa oss fram. 

Läkaren berättade (fast inte mycket) om att jag kan ha fel på magsäcken som gör att den inte tömmer sig som den ska, och därför har jag haft så mycket problem med illamående och annat otäckt. Men jag måste göra fler undersökningar innan de kan säga säkert. 

Om allt går som jag vill så kanske jag slipper sonden om några veckor, när jag äter tillräckligt med riktig mat. Hoppas på det, ska göra mitt bästa 🙂 

Efter mötet tog jag blodprover och fick den där trevliga sprutan med b-vitaminer, sedan åkte jag hem och däckade i sängen och somnade 😛 Vid middagen (som kändes storslagen fastän den var helt vanlig) så åt jag en pytteportion potatismos och några ungsbakade grönsaker. Om det var gott? Ja! 😀

2 tankar på “Små steg på vägen

Skriv din kommentar här