Djupfrysta kÀnslor

Den hĂ€r dagen har gĂ„tt sĂ„ fort… Klockan Ă€r redan över 9 men det kĂ€nns som om jag nyss vaknade. Inuti har det kĂ€nts sĂ„ stumt. Djupfrysta kĂ€nslor. Det Ă€r kanske en vĂ€lsignelse efter dagarna av flashbacks; nĂ€r dĂ„tiden blir sĂ„ framtrĂ€dande i nuet att ens kĂ€nslor tillslut stĂ€ngs av. Överlevnadsteknik. Jag lever per automatik.

Min dietist D ringde i morse, hon Ă€r sĂ„ bra ❀ Dessutom Ă€r hon och lĂ€karna pĂ„ gastromottagningen riktigt bra pĂ„ att samarbeta, och vi som har varit mycket inom vĂ„rden kĂ€nner nog igen att olika yrkesgrupper kan ha extremt svĂ„rt att samarbeta med varandra (ingen nĂ€mnd, ingen glömd) 😉

D ville stĂ€mma av hur det gĂ„r med den nya sonden och jag kunde berĂ€tta att det har varit vĂ€ldigt positivt. Mindre illamĂ„ende, inte smĂ€rtor lika frekvent, mer energi… skulle kunna göra listan lĂ„ng 🙂 Vi bestĂ€mde att jag ska öka mĂ€ngden sondnĂ€ring med 1 pĂ„se, sĂ„ att jag frĂ„n och med mĂ„ndag tar totalt 5 pĂ„sar om dygnet. Det kĂ€nns jĂ€vligt lĂ€skigt Ă„ ena sidan (jag mĂ„ste nog be anorexin hĂ„lla kĂ€ften), Ă„ andra sidan Ă€r sondnĂ€ringen min medicin sĂ„ att min kropp fĂ„r en chans att reparera sig. Kalorier Ă€r inte min vĂ€rsta fiende, upprepar jag för mig sjĂ€lv. Varför ska det vara sĂ„ svĂ„rt att tĂ€nka rationellt?

sond

NÄgra saker man behöver. Container pÄ 0,5 liter, aggregat, sondpulver som blandas med vatten

2elemental028

Elemental 028… luktar hemskt enligt mig. Kan inte ens beskriva lukten. Äckliga brödsmulor och simhallslukt (klor)?

elemental028

En pÄse utblandad med vatten.

1elemental

Med pumpaggregat fastsatt. Bon appetite!

Skriv din kommentar hÀr