05.16

Tankarna Àr annorlunda nÀr man vaknar till tidig morgon, innan dagsljuset har kommit. I huset Àr allt tyst och nedslÀckt. SÀngen Àr varm och just ens tankar Àr ovanligt lÀttflytande.

~
Minnen av barndomens födelsedagar nÀr man lÄg i sÀngen vid just den hÀr tiden och vÀntade pÄ att mamma, pappa och bror skulle glÀnta pÄ dörren. Levande ljus, varm choklad och sÄng. Prasslet utifrÄn köket hörs vÀl. OtÄliga nakna fötter över parketten.

~
Jag brukar inte vakna förrĂ€n klockan sju och dĂ„ gĂ„r jag upp och duschar och stĂ€dar till mitt rum lite. Vid Ă„tta Ă€ter jag frukost. Yoghurt med flingor och ”en brödskiva med smör och pĂ„lĂ€gg”, som det stĂ„r pĂ„ matschemat. Inte vet jag om frukosten kommer att göra mig till ett hopknutet bylte i soffan, kallsvettandes av smĂ€rtor. Varje mĂ„ltid Ă€r ett spel likt rysk roulette.

~
Med blommor och med blad, vi firar denna dag. Hurra hurra, för vĂ„r Louise idag…
~

2 tankar pĂ„ “05.16

  1. C

    Hej, jag hittade nyss in pÄ din blogg och lÀst genom en hel del av den. Jag fastnade direkt, du skriver pÄ ett sÀtt som gör att man vill lÀsa mer och mer.
    Var rĂ€dd om dig ❀

    Svara

Skriv din kommentar hÀr