Söndag

Det var nĂ€ra att jag skulle ha fĂ„tt fira julafton pĂ„ psyk. Jag var pĂ„ Ă€s-mottagningen och pratade med psykologen i mĂ„ndags och jag mĂ„dde sĂ„ jĂ€vla dĂ„ligt. Hon ville att jag skulle Ă„ka till psykakuten och prata med en lĂ€kare, jag ville inte, men hon tjatade tills jag gav med mig. Pappa skjutsade mig till psykakuten och jag behövde bara vĂ€nta i tvĂ„ timmar (ibland fĂ„r man vĂ€nta 6-8 timmar). Jag försökte skĂ€rpa till mig nĂ€r jag pratade med psykdoktorn, var sĂ„ orolig att jag skulle behöva stanna pĂ„ avdelningen. Jag fick Ă„ka hem sedan, tack för det…. Det hade kĂ€nts hemskt att vara pĂ„ psyket pĂ„ julafton.

Som jag skrev var min julafton rĂ€tt okej. Jag fick bland annat presentkort pĂ„ Adlibris sĂ„ att jag kan köpa nya ljudböcker 🙂

Jag har bestĂ€mt mig för att följa mitt matschema till punkt och pricka igen. Jag fĂ„r sĂ„dan dödlig Ă„ngest över det hĂ€r svullandet. FĂ„r vĂ€l stĂ„ ut med att vara hungrig… Psykologen och jag pratade om det och isĂ„fall mĂ„ste jag dricka tvĂ„ nĂ€ringsdrycker om dagen. Usch, jag vill inte gĂ„ upp mer. Har gĂ„tt upp frĂ„n 38 till 44,1 pĂ„ bara tre veckor. Helt sjukt. JĂ€vla Ă€ckel. Jag lĂ€ngtar verkligen tills jag slipper kortisonet. Tar 20 mg om dagen nu, sĂ„ om en mĂ„nad Ă€r det borta.

Skriv din kommentar hÀr