Hets

JourlĂ€karen beviljade mig timpermission i söndags, och sedan hade jag nattpermission mellan mĂ„ndag och tisdag. Idag fick jag veta av avdelningslĂ€karen att mitt LPT Ă€r avskrivet och att jag ska skrivas ut imorgon. Det kom ju vĂ€ldigt hastigt… Jag Ă€r sĂ„ klart glad över att slippa psyk, men det var ovĂ€ntat.

PĂ„ permissionen i söndags hĂ€nde nĂ„got dĂ„ligt. Jag skĂ€ms sĂ„ mycket över det att det Ă€r svĂ„rt att skriva om. Jag hetsĂ„t. Det har aldrig hĂ€nt tidigare. Jag mĂ„dde illa, men ÀndÄ kĂ€nde jag ett sĂ„nt jĂ€vla sug efter mat mat mat. Hungerflickan. SĂ€kert tio limpskivor med fĂ€rskost. Flera portioner glass. Sockriga flingor med mjölk. Det gick sĂ„ snabbt att jag knappt fattade vad som hĂ€nde. Inte förrĂ€n det var över. Spy. Mördande Ă„ngest och panik. x antal Stesolid. Magen vĂ€rkte sĂ„ att jag kallsvettades sĂ„ jag kröp ihop i min sĂ€ng, hann vĂ€l ligga dĂ€r tio minuter innan mamma och pappa kom hem. De frĂ„gade hur jag mĂ„dde och jag svarade ”okej”, eller nĂ„got liknande.

Fan fan fan.

Min mage Àr fortfarande i uppror.
Jag har inte sagt nĂ„got till de pĂ„ avdelningen. RĂ€dd för att det ska fĂ„…konsekvenser. Och jag skĂ€ms. SkĂ€ms inför personalen, inför mina förĂ€ldrar. Jag vet inte om de misstĂ€nker nĂ„got, det fattades ju mat nĂ€r de kom hem. Vet inte hur mycket koll de har pĂ„ det. Men jag tror att jag ska berĂ€tta för psykologen, jag ska till henne pĂ„ fredag.

Det hÀr ska inte fÄ hÀnda igen.

Skriv din kommentar hÀr