24:e juni 2014

Jag vaknade vid 4 och kunde inte somna om. Vid halv sju serveras kaffe för de morgonpigga/sömnlösa patienterna sÄ jag sitter och vÀntar pÄ det!

IgĂ„r var det rond =  vĂ€gning innan samtalet. Jag fick inte veta min vikt, som vanligt, men vet ju att jag har gĂ„tt upp. Äcklig.
LÀkaren satte ut Heminevrinet som jag Àr ordinerad kl.14 och sÄ fÄr jag Xanor vid behov istÀllet. Zeldox ska sÀnkas till 80 mg för jag har fÄtt sÄ mycket skakningar i hÀnderna pÄ sistone, kanske kan en dossÀnkning hjÀlpa.

Höll pĂ„ att dö nĂ€r han frĂ„gade om jag ”hade varit pĂ„ toaletten sedan jag kom hit”. NĂ€. Och sĂ„ sa han att jag mĂ„ste ju göra lavemang Ă€ven nĂ€r jag Ă€r pĂ„ psykavdelningen och att personalen kan hjĂ€lpa dig med det idag.
Jag tror aldrig att jag har varit sÄ röd i ansiktet nÄgon gÄng.

Sist men inte minst sĂ„ bestĂ€mdes att jag nu ska fĂ„ en sondpĂ„se om dagen istĂ€llet för tvĂ„, sĂ„ dĂ„ blev jag ju lite glad. Skönt ocksĂ„ att bara behöva slĂ€pa runt pĂ„ den gnisslande droppstĂ€llningen i fyra timmar istĂ€llet för Ă„tta 🙂

Vad Àr det med psyk och kortspelet Skip-Bo, egentligen? Var Àn i Sverige personer Àr inlagda sÄ verkar alla avdelningar ha en Skip-Bo kortlek, som anvÀnds flitigt. HÀr pÄ avdelningen Àr det nÀstan alltid nÄgra som sitter och spelar Skip-Bo. Jag spelade ocksÄ igÄr. Förlorade stort XD

skipbo_top_left

Nu ska jag se om det finns kaffe. Om en och en halv timme Àr det frukost och magen bara knyter ihop sig och blir kall vid blotta tanken.

Skriv din kommentar hÀr