Planering

Idag var dagen för mötet med min (ordinarie) lĂ€kare frĂ„n psykiatrin och en sjuksköterska frĂ„n Ă€tstörningsenheten. Det gick bra, men det kĂ€ndes konstigt att se min lĂ€kare nĂ„gon annanstans Ă€n i hennes rum pĂ„ öppenvĂ„rden, haha, har nog knappt aldrig sett henne nĂ„gon annanstans…
 
Vi bestĂ€mde att jag (Ă„terigen) ska börja pĂ„ dagvĂ„rden nĂ€r jag skrivs ut hĂ€rifrĂ„n. Jag Ă€r beredd att ge det en sista chans. Vill inte ha fortsatt heldygnsvĂ„rd pĂ„ en Ă€tstörningsavdelning efter den hĂ€r lĂ„nga vistelsen pĂ„ medicinavdelningen, jag vill inte vara inlagd mer… Jag ska göra mitt absolut bĂ€sta pĂ„ dagvĂ„rden (ska fan klara det) men om det inte gĂ„r sĂ„ finns ju alltid möjligheten till heldygnsvĂ„rd, sa min lĂ€kare, som idag för ovanlighetens skull inte var sĂ„ bister…
Vi pratade Àven om att jag ska sÀga upp min lÀgenhet och flytta hem till mina förÀldrar. Detta pratade jag och min mamma om nÀr hon var hÀr pÄ besök, men jag ville inte skriva nÄgot innan allt var bestÀmt.
Jag/vi tror inte att det Àr bra för mig just nu att bo sjÀlv, Àven om jag sÄklart vill bo i min lÀgenhet, men det hÀr Àr vÀl den bÀsta lösningen just nu. Min mamma verkar ju vilja förstÄ mig och ha en relation nu, sÄ jag tror att det kommer att gÄ bra. Hur det blir med min pappa vet jag ej, men det fÄr vÀl gÄ det ocksÄ.
 
En dietist kommer att göra ett mat-upptrappningsschema för mig, sĂ„ att min mage fĂ„r vĂ€nja sig vid mat. Är trött pĂ„ att spy upp all fast föda =/
 
Om min önskan att prata med en psykolog sa lÀkaren att jag kan fÄ börja hos en psykolog pÄ Àtstörningsenheten nÀr jag börjar pÄ dagvÄrden.
 
Nu finns det en planering och det kÀnns bra. Jag har liksom svÀvat i limbo i sÄ mÄnga veckor, inte vetat vad som kommer att hÀnda.

Skriv din kommentar hÀr