Mental överlevnad

Depressionen fĂ„r gĂ€rna försvinna nu…
Jag tror att den blir vÀrre av tillvaron hÀr. Allt som mÄste..göras varje dag. KÀnslan av maktlöshet och förnedring. Jag har en del tankar om att jag önskar att jag vore död, fick dö, försvinna iallafall för en stund, samtidigt som en del av mig vill stanna kvar, vill inte ge upp nu. Stanna. Stanna. Jag försöker trycka undan de dÀr fula tankarna, lÄter jag de ta över kommer jag att ge upp, psykiskt sett. En önskan om att vara död Àr inte samma som sjÀlvmordstankar, Àven om man kan tro det.
KÀnslomÀssigt Àr jag sÄ trött.
Snart ska det sÀttas en ny sond. MÄdde för jÀvligt illa i flera timmar, och sedan sÄ.. Ni som har spytt upp sondslangar och sondnÀring vet hur Àckligt det Àr =/
VÄrdfolket bestÀmde sig för att vÀnta i typ 2 timmar med att sÀtta en ny, sÄ att illamÄendet fick lÀgga sig, sÄ om en sisÄdÀr 20 minuter sÄ ska det göras och sondvÀllingen sÀttas igÄng igen (lÀttnaden att slippa det för ett tag. dripp dropp i helvetet..)
Fick Heminevrin för en stund sedan. Tack för lindringen.
Vad gör jag pÄ dagarna? Jag drömmer mig bort. Blundar och blundar och förestÀller mig att jag Àr nÄgon annanstans, pÄ ett trevligt stÀlle och att jag mÄr bra. Skulle jag inte göra det skulle jag bli galen pÄ riktigt, och tankarna om döden skulle ta över totalt. Försöker göra det nÀr sköterskorna gör de hemska sakerna ocksÄ, det gÄr sÄdÀr, men hjÀlper lite i vart fall.
Lyssnar lite pĂ„ ljudböcker ocksĂ„, jag har alltid avskytt fantasy-böcker men nu har jag börjat lyssna pĂ„ det. Med fantasy Ă€r det liksom lĂ€ttare att drömma sig bort, det Ă€r ju en fantasivĂ€rld… SĂ„, ja, jag flyr mycket, men det Ă€r nödvĂ€ndigt. Mental överlevnad.

Skriv din kommentar hÀr